کرونا ویروس در ایران

۰۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۱:۲۹ کد : ۴۹۷۱ خبر صفحه اول روابط عمومی
تعداد بازدید:۴۸۱
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی 2 مورد ابتلا به عفونت کرونا ویروس در کشور خبر داد.
کرونا ویروس در ایران
 

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی 2 مورد ابتلا به عفونت کرونا ویروس در کشور خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر محمد مهدی گویا ضمن اعلام این خبر افزود: 4 مورد مشکوک به عفونت کرونا ویروس جدید مربوط به یک خانواده در استان کرمان مشاهده شده است که 2 مورد ابتلا به آن مربوط به 2 خواهر در کرمان تایید شده است که یکی از آنها بدحال و در شرایط ویژه تحت درمان است.رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر در ادامه گفت: افرادی که در تماس با این 2 مورد بوده اند،ظرف کمتر از 48 ساعت شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته اند تا در صورت مشاهده علائم بالینی احتمالی، مراقبت های ویژه از آنها به عمل آید. یکی از این دو نفر روز پنجشنبه 8-3-93 فوت نمودند.

ایشان در ادامه در خصوص علائم بیماریMERS  گفت: مبتلایان به این بیماری علائمی نظیر مشکلات تنفسی شدید و عوارض گوارشی دارند که در ادامه ممکن است دچار نارسایی کلیه، کبد و سایر دستگاه های حیاتی بدن شوند. دکتر گویا رعایت نکات بهداشتی را مهم ترین راه پیشگیری از این بیماری عنوان کرد و بر شستشوی مرتب دست ها و رعایت آداب تنفسی تاکید کرد. وی خاطر نشان کرد: افرادی که تا 2 هفته پس از بازگشت از حج دچار علائم مشکوک به این بیماری هستند باید از خود درمانی پرهیز و به پزشک مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است یادآوری گردد جهت اطلاع از بیماری و اخبار مربوطه به وب سایت کنترل عفونت مرکز /اخبار و رویدادها و راهنمای بیماریهای واگیر مراجعه نمایید.

 


نظر شما :