روز جهانی بهداشت دست Hand hygiene day ۲۰۲۲

روز جهانی بهداشت دست ۱۴۰۱

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۲ کد : ۶۹۴۰ خبر صفحه اول روابط عمومی اخبار
تعداد بازدید:۱۲۷۷
برنامه روز جهانی بهداشت دست ۱۴۰۱
روز جهانی بهداشت دست ۱۴۰۱

 

همه ساله از سوی سازمان جهانی بهداشت روز پنجم می یا 15 اردیبهشت به نام روز جهانی بهداشت دست نامگذاری گردیده است .

امسال نیز همانند هر سال، این برنامه در مرکز برگزار گردید.

در این برنامه نمادین ، ریاست مرکز علاوه بر قدردانی از زحمات مسئولین جهت افزایش میزان کامپلیانس بهداشت دست مرکز ، نظارت شدید بر رعایت بهداشت دست جهت پیشگیری از عفونتهای بیمارستانی را توصیه نمودند.

آقای دکتر گل پیرا نیز از مسئولین مربوطه جهت ارتقاء میزان کمپلیانس بهداشت دست تشکر نمودند و تشدید نظارت بر انجام امور بالینی من جمله بهداشت دست را در برنامه سالجاری اعلام نمودند .

خانم رستمی سوپروایزر پیشگیری و کنترل عفونت مرکز با اعلام شعار امسال WHO "متحد شویم برای ایمنی ، دستهایمان را بشوئیم" ، تاثیر رعایت بهداشت دست را بر کاهش میزان بروز عفونتهای بیمارستانی را (یکی از دلایل) با آمار 10ساله ارائه نمودند . همچنین نتایج مقالات متعددی در زمینه ارتباط بروز عفونتهای بیمارستان و استفاده از لاک و ناخنهای کاشته شده را اعلام نمودند که میزان مرگ و میر بخشهایNICU و جراحی قلب  را به خود اختصاص داده بود.

سپس میزان کامپلیانس بهداشت دست بخشها و واحدهای مختلف که در دیماه سال گذشته مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته بود به سمع و نظر حاضرین رسانده شد و در نهایت جهت مسئولین بخشهایی که میزان کامپلیانس بهداشت دست بخش های آنان بالای 70% گزارش شده بود لوح تقدیر و یک جام مسی به رسم یاد بود اهدا گردید.

به امید روزهای با دستان پاک، و افزایش پذیرش رعایت بهداشت دست توسط تمام همکاران

 

********کلیک کنید :تصاویر بیشتر ***********

کلید واژه ها: کنترل عفونت بهداشت دست


نظر شما :